Curtea de Justitie a Uniunii Europene pare sa incline in aceasta directie. E drept ca in speta Federación de Servicios Privados del sindicato Comisiones obreras (CC.OO.) v Tyco Integrated Security SL, Tyco Integrated Fire & Security Corporation Servicios SA [Cazul C 266/14], Curtea a analiyat doar un caz foarte particular.
Era vorba de niste angajati care prestau servicii la clienti, care primeau masina de la firma, si in fiecare dimineata un intinerariu cu clientii pe care ii aveau de servit in ziua respectiva. Problema a fost daca drumul de la acasa la primul client este timp de lucru sau nu.
CJUE a zis ca e timp de lucru. Cand urmeraza o decizie similara si pentru angajatii obisnuiti care merg in fiecare zi la birou, uneori si cate o ora pe drum dus, o ora intors?
Era vorba de niste angajati care prestau servicii la clienti, care primeau masina de la firma, si in fiecare dimineata un intinerariu cu clientii pe care ii aveau de servit in ziua respectiva. Problema a fost daca drumul de la acasa la primul client este timp de lucru sau nu.
CJUE a zis ca e timp de lucru. Cand urmeraza o decizie similara si pentru angajatii obisnuiti care merg in fiecare zi la birou, uneori si cate o ora pe drum dus, o ora intors?
Comentarii
Cu toate ca pentru unii pare o exagerare, mai ales pentru cei din generatia mai veche, cei care pierdem cate o ora pe drum in trafic catre si de la locul de munca, mai ales in conditiile in care rareori se presteaza doar cele 8 ore conform contractului, este frustrant sa pierzi mai bine de jumatate de zi, in fiecare zi de lucru doar cu "prestarea muncii", timpul ramas nepermitand de multe ori altceva decat o mancare calda si somn pana a doua zi, doar pentru a reincepe toata sarada.