Noul Regulament care va intra in vigoare peste doi ani privind datele personale a intarit dispoziţiile privind dreptul persoanelor de a se opune la prelucrarea datelor personale. daca in Directiva si legislatia actualmente in vigoare aceste drept este conditionat de prezentarea unei justificari legitime, in lumina noului Regulament persoanele pot obiecta la prelucrarea datelor lor personale fără să mai fie necesar să prezinte vreo justificare.
Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus, McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală.
Comentarii