![]() |
Photo by Jonathan Gallegos on Unsplash |
Decizia nr. 8/2018 privind examinarea sesizării formulate de
Curtea de Apel Bacău în Dosarul nr. 4.920/270/2016, prin care se solicită
pronunţarea unei hotărâri prealabile pentru dezlegarea de principiu a unei
chestiuni de drept Publicat în Monitorul
Oficial, Partea I nr. 539 din 28 iunie 2018.
Admite sesizarea formulată de Curtea de Apel Bacău - Secţia
penală şi pentru cauze cu minori şi de familie în Dosarul nr. 4.920/270/2016,
prin care se solicită pronunţarea unei hotărâri prealabile pentru dezlegarea de
principiu a următoarei chestiuni de drept: "dacă pentru întrunirea
tipicităţii infracţiunii prevăzute de art. 196 alin. (1) din Codul penal,
privind vătămarea corporală din culpă, sintagma din teza I a acestui text
incriminator, respectiv «( ) sub influenţa băuturilor alcoolice ( )»,
trebuie interpretată ca referindu-se la un anumit grad de îmbibaţie de alcool
pur în sânge, eventual cel indicat de legiuitor la art. 336 alin. (1) din Codul
penal, sau, indiferent de gradul de îmbibaţie alcoolică în sânge, este atrasă
răspunderea penală a oricărei persoane care săvârşeşte o vătămare corporală din
culpă sub această modalitate normativă, dacă a consumat alcool depistabil prin
mijloace tehnice sau medico-legale prevăzute de legislaţie."
Stabileşte că, în interpretarea dispoziţiilor art. 196 alin.
(1) teza I din Codul penal, care incriminează fapta prevăzută în art. 193 alin.
(2) din Codul penal săvârşită din culpă de către o persoană aflată sub
influenţa băuturilor alcoolice, existenţa infracţiunii de vătămare corporală
din culpă nu este condiţionată de o anumită limită a îmbibaţiei alcoolice.
Legea nr. 126/2018 privind pieţele de instrumente financiare
, Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 521 din 26 iunie 2018.
a) condiţiile de autorizare şi de funcţionare aplicabile
S.S.I.F.;
b) furnizarea de servicii de investiţii sau desfăşurarea de
activităţi de investiţii pe teritoriul României de către firme de investiţii
din state membre;
c) furnizarea de servicii de investiţii sau desfăşurarea de
activităţi de investiţii de către societăţi din ţări terţe prin înfiinţarea
unei sucursale;
d) autorizarea şi funcţionarea operatorilor de piaţă şi a
pieţelor reglementate;
e) autorizarea şi funcţionarea furnizorilor de servicii de
raportare a datelor;
f) supravegherea şi punerea în aplicare a prevederilor
prezentei legi de către A.S.F. şi cooperarea acesteia cu autorităţile
competente;
g) autorizarea şi funcţionarea depozitarilor centrali;
h) autorizarea şi funcţionarea contrapărţilor centrale;
i) măsuri privind administrarea specială, lichidarea şi
insolvenţa aplicabile categoriilor de entităţi prevăzute expres de prezenta
lege.
Decizia nr. 13/2018 privind examinarea sesizării formulate
de Avocatul Poporului cu privire la "interpretarea şi aplicarea
dispoziţiilor art. 16 şi 17 din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul
juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, în sensul de a se stabili
dacă descrierea insuficientă a faptei echivalează cu lipsa menţiunilor privind
fapta săvârşită, atrăgând astfel nulitatea absolută a procesului-verbal de
contravenţie (art. 17) sau echivalează cu neîndeplinirea cerinţei privind
descrierea faptei contravenţionale şi atrage nulitatea relativă a actului de
constatare (art. 16)" Publicat în
Monitorul Oficial, Partea I nr. 541 din 29 iunie 2018.
Descrierea insuficientă a faptei echivalează cu
neîndeplinirea cerinţei privind descrierea faptei contravenţionale şi atrage
nulitatea relativă a procesului-verbal de constatare a contravenţiei, potrivit
dispoziţiilor art. 16 din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001.
Legea nr. 150/2018 privind aprobarea Ordonanţei Guvernului
nr. 30/2017 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul
de procedură fiscală , Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 523 din 26
iunie 2018
Modificări la Codul de procedură fiscală
1. La articolul I punctul 40, după litera b) a alineatului
(3) al articolului 160 se introduce o nouă literă, litera c), cu următorul
cuprins:
" c) în cazul
în care se solicită eliberarea de către notarul public a unui certificat de
moştenitor exclusiv pentru locul de veci."
2. La articolul I,
după punctul 42 se introduce un nou punct, punctul 421, cu următorul
cuprins:
" 421. La
articolul 165, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
" (2) Prin
excepţie de la prevederile alin. (1), în cazul creanţelor fiscale administrate
de organul fiscal local cu suma plătită de titulari ai dreptului de proprietate
asupra clădirilor, terenurilor sau mijloacelor de transport, se sting cu
prioritate amenzile contravenţionale individualizate în titluri executorii, în
ordinea vechimii, chiar dacă debitorul indică un alt tip de obligaţie fiscală.
Aceste prevederi nu se aplică în cazul plăţii taxelor astfel cum sunt definite
la art. 1 pct. 36.»"
3. La articolul I
punctul 67, articolul 204 se modifică şi va avea următorul cuprins:
" Art. 204. -
Regimul special al obligaţiilor fiscale de a căror plată depinde menţinerea
autorizaţiei, acordului ori a altui act administrativ similar
(1) Pentru debitorii
care au solicitat eşalonarea la plată şi care trebuie să achite obligaţiile
fiscale administrate de organul fiscal central într-un anumit termen pentru a
se menţine autorizaţia, acordul ori alt act administrativ similar, autoritatea
competentă nu revocă/nu suspendă actul pe motiv de neplată a obligaţiilor
fiscale la termenul prevăzut în legislaţia specifică, iar garanţiile
constituite nu se execută până la soluţionarea cererii de acordare a eşalonării
la plată.
(2) În situaţia în
care cererea de acordare a eşalonării la plată a fost respinsă sau retrasă,
debitorii prevăzuţi la alin. (1) trebuie să achite obligaţiile fiscale de a
căror plată depinde menţinerea autorizaţiei, acordului ori a altui act
administrativ similar în scopul menţinerii actului, în termen de 15 zile de la
data comunicării deciziei de respingere sau a deciziei prin care se ia act de
retragerea cererii. În acest caz, o nouă cerere de acordare a eşalonării la
plată se poate depune numai după achitarea acestor obligaţii fiscale.
(3) Pe perioada de
valabilitate a eşalonării la plată, autoritatea competentă nu revocă/nu
suspendă autorizaţia, acordul sau alt act administrativ similar pe motiv de
neplată a obligaţiilor fiscale la termenul prevăzut în legislaţia specifică,
iar garanţiile constituite nu se execută."
Comentarii