Treceți la conținutul principal

Date personale nedorite

Date personale nedorite

Atunci când se discuta despre  GDPR - Regulamentul general privind protecția datelor - o serie de probleme sunt ignorate pentru ca ele sunt oarecum invizibile.
O problemă o constituie metadatele. Foarte multe documente electronice păstrează ca metadate o serie de informații care reprezintă date personale, de exemplu creatorul documentului. Aceste date nu sunt imediat vizibile în document, și prin urmare ignorate. Trebuie însă să fim conștienți ca atunci când stocam astfel de documente electronice aceste date există. Și trebuie sa ne asigurăm că sunt prelucrate în mod legal. Pentru companiile mari o soluție de "curățire" automată a astfel de date este de dorit.
Alte date ignorate sunt datele nesolicitate. Deși companiile nu solicită o date personale, sau solicita numai anumite date, uneori clienții sau partenerii de afaceri transmit de buna voie tot felul de date personale. De exemplu într-o rubrica de comentarii pe site-ul unui comerciant pot apărea date personale pe care nu le-a solicitat nimeni. Însă ele sunt date personale iar administratorul site-ului devine, fără voia sa, operator de date personale pentru acele date. Din nou o soluție automată care sa elimine astfel de date este de dorit a fi implementată.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

Studiu de caz: GDPR si acuzele aduse d-lui Simion și AUR

  Legat de campania cu casele la preț abordabil făcute de partidul AUR, campanie în care se folosește intensiv imaginea d-lui George Simion, liderul partidului, au apărut din cei care acuză că această campanie ar avea aspecte ilegale din punct de vedere al GDPR. Ne place sau nu ne place legislația din România, ne place sau nu ne place partidul AUR (sau liderul acestuia), trebuie să fim atenți la ce spun textele legale. Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)  a fost făcute de politicieni astfel încât să fie permisivă cu partidele politice raportat la prelucrarea datelor.  „Art. 9. -   (1) În vederea asigurării proporţionalităţii ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...