Un producător de film din Canada s-a adresat Tribunalul de Mare Instanta din Paris pentru a obține de la furnizori de servicii de comunicații datele unor persoane care distribuia conținut protejat în rețeaua internet. Furnizorii de servicii refuzasera sa dezvăluie aceste date invocând GDPR. Instanta pariziana a respins cererea arătând ca producătorul canadian nu a dovedit ca îndeplinește condițiile cerute de GDPR pentru prelucrarea datelor personale, și prin urmare nu i se pot dezvălui legal datele. Evident in raționament a jucat un rol important faptul ca producătorul canadian era stabilit în afara Uniunii Europene.
Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus, McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală.
Comentarii