Treceți la conținutul principal

Modificări privind Legea marcilor

Prin Legea 112/2020 au fost aduse unele modificări substanțiale legislației privind marcile.
În general termenele au fost scurtate. 
Termenul de opoziție nu mai curge de la data publicării cererii de marca, ci după publicare a deciziei de admitere a mărcii.
Mărcile pentru care descrierea protecției se rezuma la clasele Nisa vor fi protejate numai pentru sensul literar al termenilor din descrierea clasei. Dacă se dorește extinderea protecției trebuie făcută o cerere pana la 30 septembrie 2020 pentru extinderea protecției și pentru acele produse și servicii care nu sunt descrise în sensul literar al clasei Nisa.
Solicitarea Certificatului de înregistrare a marcii devine obligatorie. Pana acum acesta era mai mult o opțiune, acum devine obligatoriu. Dacă nu se solicita certificatul și se plateste taxa aferentă  în 30 de zile de la data încheierii procedurii de înregistrare a marcii se va considera ca s-a renunțat la marca. Cei care au mărci înregistrate anterior și care nu au solicitat certificatul trebuie sa se grăbească să-l solicite pentru a nu fi loviți de aceasta sancțiune. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

Studiu de caz: GDPR si acuzele aduse d-lui Simion și AUR

  Legat de campania cu casele la preț abordabil făcute de partidul AUR, campanie în care se folosește intensiv imaginea d-lui George Simion, liderul partidului, au apărut din cei care acuză că această campanie ar avea aspecte ilegale din punct de vedere al GDPR. Ne place sau nu ne place legislația din România, ne place sau nu ne place partidul AUR (sau liderul acestuia), trebuie să fim atenți la ce spun textele legale. Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)  a fost făcute de politicieni astfel încât să fie permisivă cu partidele politice raportat la prelucrarea datelor.  „Art. 9. -   (1) În vederea asigurării proporţionalităţii ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...