Treceți la conținutul principal

Prelucrarea datelor furnizate de autovehicule


Cîteva recomandări din noul ghid al EBPB privind colectarea datelor din autovehicule.


Colectați datele despre locație numai acolo unde acest lucru este absolut necesar. De exemplu, EDPB sugerează că giroscopul poate fi suficient pentru a detecta mișcarea vehiculului, fără a fi nevoie să colecteze date de localizare;

Interzicerea prelucrării externe a datelor cu caracter personal care dezvăluie infracțiuni sau alte infracțiuni, cu excepția unui set foarte restrâns de circumstanțe;

Furnizarea unei alternative non-biometrice la funcția care altfel ar procesa datele biometrice;

Încercați, ori de câte ori este posibil, să utilizați procese care nu implică prelucrarea datelor cu caracter personal în afara vehiculului (adică prelucrarea internă a datelor cu caracter personal);

Acordați atenția cuvenită posibilității de a obține același rezultat prin prelucrarea datelor cu caracter personal anonimizate sau pseudonimizate în locul datelor brute; și

Puneți în aplicare măsuri de securitate care garantează securitatea și confidențialitatea datelor personale procesate, inclusiv criptarea, gestionarea cheilor de criptare unice pentru fiecare vehicul și activarea măsurilor care permit repararea rapidă a vulnerabilităților de securitate.


După https://www.technologylawdispatch.com/2021/05/privacy-data-protection/processing-personal-data-in-the-context-of-connected-vehicles/#page=1

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

Studiu de caz: GDPR si acuzele aduse d-lui Simion și AUR

  Legat de campania cu casele la preț abordabil făcute de partidul AUR, campanie în care se folosește intensiv imaginea d-lui George Simion, liderul partidului, au apărut din cei care acuză că această campanie ar avea aspecte ilegale din punct de vedere al GDPR. Ne place sau nu ne place legislația din România, ne place sau nu ne place partidul AUR (sau liderul acestuia), trebuie să fim atenți la ce spun textele legale. Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)  a fost făcute de politicieni astfel încât să fie permisivă cu partidele politice raportat la prelucrarea datelor.  „Art. 9. -   (1) În vederea asigurării proporţionalităţii ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...