Treceți la conținutul principal

Regulamentul AI- sancțiuni și căteva recomandări (5)

 


Sancțiunile pot fi:

amenzi până la 35 milioane EUR sau 7% din cifra de afaceri pentru utilizarea de AI interzise,

amenzi de până la 15 milioane EUR sau 3% din cifra de afaceri pentru încălcarea unor reguli privind sistemele AI;

amenzi de până la 7,5 milioane EUR sau 1% cifra de afaceri pentru încălcarea unor reguli de raportare.

Procentele se aplică la cifra de afaceri a înregului grup, când e cazul. La valoarea alternativă se ia în considerare valoarea mai mare.


Ca măsuri practice, în acest moment pentru majoritatea obligațiilor încă este timp pentru pregătirea conformării. Unele obligații sunt definite foarte general în Regulamentul AI, și abia după ce vor fi publicate ghiduri de aplicare, legislație secundară, coduri de bune practici se va putea cunoaște exact ce obligații concrete de conformare sunt.

Câțiva pași însă trebuie urmăriți încă de acum de către organizații:

- instruirea personalului privind utilizarea AI,

- evaluarea riscurilor față de dispozițiile Regulamentului AI,

- pregătirea de procese, documentații și politici privind utilizarea AI,

- negocierea sau renegocierea contractelor cu furnizorii de sisteme AI având în vedere riscurile ce vor fi implicate de către Regulamentul AI,

- monitorizarea apariției legislației secundare, ghidurilor sau codurilor de bune practici în domeniul AI,

- deși nu sunt imediat legate de Regulamentul AI revizuirea, în contextul utilizării AI, a aplicarii GDPR precum și respectarea drepturilor de proprietate intelectuală.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

Studiu de caz: GDPR si acuzele aduse d-lui Simion și AUR

  Legat de campania cu casele la preț abordabil făcute de partidul AUR, campanie în care se folosește intensiv imaginea d-lui George Simion, liderul partidului, au apărut din cei care acuză că această campanie ar avea aspecte ilegale din punct de vedere al GDPR. Ne place sau nu ne place legislația din România, ne place sau nu ne place partidul AUR (sau liderul acestuia), trebuie să fim atenți la ce spun textele legale. Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)  a fost făcute de politicieni astfel încât să fie permisivă cu partidele politice raportat la prelucrarea datelor.  „Art. 9. -   (1) În vederea asigurării proporţionalităţii ...

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...