Treceți la conținutul principal

Codul Silvic

Photo by Sebastian Unrau on Unsplash

 A intrat în vigoare Codul Silvic.

Cum majoritatea dintre noi suntem turiști în pădure, iată cum e cu accesul în pădurile patriei în scop recreativ.


ARTICOLUL 58

Accesul în scop recreativ pe terenurile din FFN

  

   (1) Accesul persoanelor, pedestru sau cu bicicleta, pe terenurile din FFN este liber şi se realizează pe propria răspundere a acestora, fără a se produce prejudicii.  

   (2) Accesul persoanelor prevăzute la alin. (1) se restricţionează de către administrator/proprietar pentru perioade limitate în zonele de risc la incendii, în zonele de risc în care se realizează lucrări de exploatare forestieră sau activităţi de vânătoare, în zonele de protecţie strictă în care accesul persoanelor este interzis pentru considerente privind protecţia mediului, pe terenurile prevăzute la art. 1 alin. (3) lit. g), cu excepţia drumurilor forestiere, în situaţia în care nu sunt localizate în perimetrele care fac obiectul situaţiilor enumerate.  

   (3) Structurile de administrare pot restricţiona temporar accesul în condiţiile alin. (2) pentru asigurarea condiţiilor de siguranţă a persoanelor, prin afişarea acestor restricţii la loc vizibil.  

   (4) În pădurile situate în ariile naturale protejate, accesul public în pădure poate fi restricţionat prin reglementările planurilor de management ale ariilor naturale protejate.  

   (5) Amenajarea în FFN de poteci şi trasee pentru plimbare, alergare, turism ecvestru şi biciclete se face cu acordul administratorului, pentru pădurile proprietate publică sau privată a statului, sau cu acordul proprietarului, în cazul celorlalte forme de proprietate. În pădurile din arii naturale protejate, amenajările se pot realiza numai cu aprobarea administratorului ariei naturale protejate.  

   (6) Potecile şi traseele pentru plimbare, alergare, turism ecvestru şi biciclete pot fi realizate numai din pământ, lemn şi pietriş. Realizarea acestora nu face obiectul scoaterii ori ocupărilor temporare din FFN, nu necesită autorizaţie de construire, iar pentru amenajarea acestora pot fi recoltaţi maximum 5 arbori/hectar.  

   (7) Accesul public în FFN cu vehicule cu mijloace de autopropulsare sau cu tracţiune animală este interzis.  

   (8) Prin excepţie de la prevederile alin. (7), evenimentele sportive, utilitare, de recreere şi turism care au un organizator desemnat şi care implică folosirea acestor mijloace motorizate se pot organiza numai în afara ariilor naturale protejate, pe trasee special marcate, şi numai cu acordul administratorului terenului proprietate publică sau al proprietarului, în celelalte cazuri.  

   (9) Prin excepţie de la prevederile alin. (7), accesul cu vehicule cu mijloace de autopropulsare sau cu tracţiune animală pe drumurile forestiere în scop de tranzitare poate fi permis în condiţiile stabilite de către proprietar/administrator atunci când drumurile deservesc obiective turistice, utilitare sau de agrement, dacă acest lucru nu pune în pericol integritatea FFN.  

   (10) Pentru asigurarea accesului în perimetrul iazurilor de decantare, drumurile forestiere au statut de drum de servitute. Pentru buna gestionare a siguranţei în funcţionare a iazurilor de decantare şi a sistemelor de gestionare a apelor şi securităţii structurale a acestora, se constituie o zonă de siguranţă cu o lăţime de maximum 30 metri de la limita iazului de decantare sau a sistemului de gestionare a apelor.


Art. 1 alin. (3) lit. g se referă la terenuri ocupate de construcţii şi curţile aferente acestora: sedii administrative, cabane, fazanerii, păstrăvării, crescătorii de animale de interes vânătoresc, drumuri şi căi ferate forestiere de transport, spaţii industriale, alte dotări tehnice specifice sectorului forestier;

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Big Mac... dar nu cu carne de pui

 Ținând seama de notorietatea mărcii este interesant cazul  T-58/23 soluționat recent de instanțele europene, după parcurgerea tuturor etapelor de jurisdicție. O companie irlandeză    Supermac’s, a cerut înregistrarea mărcii Big Mac inclusiv pentru produse de tip hamburger. Cum e ușor de presupus,  McDonald’s International Property Company, Ltd., deținătorul mărcii Big Mac, s-a opus la această cerere. În final, însă, instanțele europene au reținut că opoziția nu este întemeiată în ce privește produsele conținând carne de pui, pentru că, deținătorul mărcii nu a făcut dovada că ar fi utilizat această marcă pentru produse din carne de pui. Iată că până și o marcă extrem de cunoscută precum Big Mac trebuie să treacă testul utilizării efective pentru a putea fi invocată protecția legală. 

Convocare cercetare disciplinară- model

Antet                                                                                                             Nr.______/__________________ Către, Salariat Adresa: ______________________             Prin prezenta va informam ca sunteti convocat la ________________, situat în _________________ , în data de   __________ , ora   _____ în vederea efectuării cerce...

Studiu de caz: GDPR si acuzele aduse d-lui Simion și AUR

  Legat de campania cu casele la preț abordabil făcute de partidul AUR, campanie în care se folosește intensiv imaginea d-lui George Simion, liderul partidului, au apărut din cei care acuză că această campanie ar avea aspecte ilegale din punct de vedere al GDPR. Ne place sau nu ne place legislația din România, ne place sau nu ne place partidul AUR (sau liderul acestuia), trebuie să fim atenți la ce spun textele legale. Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)  a fost făcute de politicieni astfel încât să fie permisivă cu partidele politice raportat la prelucrarea datelor.  „Art. 9. -   (1) În vederea asigurării proporţionalităţii ...